dimarts, 22 de gener del 2019

De com adreçar-se als Funcionaris



    Atès el rang dels Servidors Públics ubicats rere els taulells de l’Administració i com que amb ells no solem tenir una positiva franquesa, no recorrerem mai al tuteig, cosa que suposaria una greu desatenció, i en demanar-los el que sigui ho farem en veu baixa però clara, en un estil respectuós però planer i sense especials preocupacions retòriques, dient: “Buenos días o buenas tardes. Dispense usted la libertad que me tomo al incomodarle en su áspera jornada pero, si no le sirve de excesiva molestia, haría el favor de indicarme..., de comprobar..., de acusar recibo...
    Fóra faltar a les bones maneres fer servir amb el Funcionari que ens atén el dialecte català o la dubtosa LSC, argumentar en excés, plorar, fer tamborinar el peu contra el terra mentre mira de localitzar el paper que falta entre les estibes de papers de l’armari del fons, badallar ostensiblement mentre s’estudia els 26 missatges que acaba de rebre al mòbil, o rememora amb un company una de les jugades mestres del partit de futbol del dia abans... També, tan sols per guanyar temps, passar irresponsablement per alt l’ordre estricte que cal observar en la cua i pertorbar així l'harmonia pròpia d'aquelles dependències. Tot això és incompatible amb la consideració i les atencions que mereix el Funcionari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada